Breaking News

فروش پروژه ستین چیتگر با اقساط مناسب به دنیایی از خرید آسان

تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و ساز خانه در آن

قرارداد های زمین چه هستند و چگونه کار می کنند؟

قراردادهای زمین در ایران جایگزینی برای تامین مالی سنتی وام مسکن توسط فروشنده است. آنها معمولاً زمانی استفاده می شوند که خریداران در ایران تمایلی به دریافت وام مسکن از طریق بانک یا سایر مؤسسات وام مسکن ندارند. آنها همچنین ممکن است به دلیل وضعیت اعتباری خود یا سایر دلایل صلاحیتی نتوانند وام مسکن دریافت کنند. به همین دلیل است که قراردادهای زمین رشد کرده و پس از بحران وام مسکن 2007-2010 گزینه مناسبی در نظر گرفته شده است .

تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و ساز خانه در آن

 سلب مالکیت یا فروش کوتاه مدت ممکن است بتوانند از قرارداد زمین برای ورود به خانه استفاده کنند در حالی که در غیر این صورت نمی توانستند. در این مقاله، ما کارشناسان مسکن جوان به مزایا و معایب قراردادهای وام خواهیم پرداخت. اگرچه آنها می توانند مفید باشند، اما مطمئناً جنبه های منفی خود را دارند، بنابراین مهم است که قبل از امضای روی خط نقطه، قرارداد خود را به طور کامل بخوانید.

قرارداد زمین چیست؟

قرارداد زمین یک قرارداد قانونی یا توافق نامه کتبی است که برای خرید املاک و مستغلات در تهران استفاده می شود، مانند زمین خالی، خانه، ساختمان آپارتمان، ساختمان تجاری یا سایر اموال غیر منقول. به عنوان یک نوع تامین مالی تخصصی خانه، قرارداد زمین شبیه به وام مسکن است، اما به جای قرض گرفتن از یک وام دهنده یا بانک برای خرید املاک، خریدار در تهران تا زمانی که قیمت خرید تمام شود، به صاحب ملک یا فروشنده پرداخت می کند.

 به طور کامل پرداخت شده است. بسته به اصطلاحات قانونی یا رایج املاک و مستغلات در منطقه شما، ممکن است این نوع معاملات به عنوان قرارداد زمین، قرارداد زمین اقساطی، قرارداد برای سند، تفاهم نامه، قرارداد املاک یا اوراق قرضه برای مالکیت مشاهده شود. قراردادهای زمین کاملاً بین شما و صاحب خانه است، بنابراین هر یک از آنها می تواند کمی متفاوت باشد.

قرارداد زمین چگونه کار می کند؟

قرارداد زمین معمولاً بین دو طرف بسته می شود: خریدار که گاهی به آن فروشنده می گویند. و فروشنده، که به عنوان فروشنده نیز شناخته می شود. در یک قرارداد زمین، فروشنده متعهد می شود که در ازای خریدار، شرایط مورد توافق در قرارداد زمین را برای خریدار تامین مالی کند. در قرارداد سنتی زمین، فروشنده تا زمانی که قرارداد زمین به طور کامل پرداخت نشود، مالکیت قانونی ملک را حفظ می کند. در همین حال، خریدار صاحب عنوان منصفانه می شود که به آنها امکان می دهد سهام خود را در ملک ایجاد کنند.

این در یک دقیقه زمانی که ما در مورد گزینه پرداخت قرارداد زمین خود با تبدیل آن به وام مسکن معمولی صحبت می کنیم، مهم خواهد بود. همچنین چیزی به نام قرارداد زمین بسته بندی وجود دارد. اساساً، خریدار و فروشنده در ایران با یک قرارداد زمین با تأمین مالی فروشنده موافقت می کنند، اما فروشنده به پرداخت وام مسکن موجود خود ادامه می دهد و مابه التفاوت بین پرداخت وام مسکن خود و آنچه که به صورت ماهانه توسط خریدار پرداخت می شود، به جیب می زند.

پیش پرداخت جهت پیش خرید خانه و آپارتمان

قرارداد زمین چه چیزی را پوشش می دهد؟

یک قرارداد زمین که به درستی اجرا شده است چندین قطعه دارد. بیایید به چند مورد اساسی نگاه کنیم.

قیمت حراج

این میزان فروش ملک را پوشش می دهد. پس از پرداخت این مبلغ اصل، تعهدات شما تحت قرارداد زمین به پایان رسیده است. اگر قرارداد مستقیم زمین باشد، در زمان پرداخت، عنوان قانونی را دریافت خواهید کرد.

مبلغ پیش پرداخت

این مبلغ در زمان بسته شدن شما است و ممکن است به صورت درصد یا مبلغ ثابت در قرارداد شما بیان شود.

نرخ بهره

نرخ بهره تعریف شده است، و همچنین شرایطی در مورد اینکه آیا نرخ می تواند هرگز تغییر کند یا خیر، تعریف می شود. در صورت امکان، زمان و شرایطی که تحت آن نرخ بهره می تواند تغییر کند نیز باید تعریف شود.

مبالغ پرداخت

مقدار پرداخت شما باید به همراه تعداد دفعات پرداخت، ماهانه یا غیره، مشخص شود. قرارداد ممکن است دارای سررسید مشخص و هزینه های تاخیر باشد. این همچنین شامل این است که آیا در پایان مدت وام پرداختی وجود دارد یا خیر. همچنین باید بدانید که آیا قرارداد شامل جریمه ای برای پرداخت زودهنگام وام می شود یا خیر.

مسئولیت طرفین

علاوه بر مبانی، بندهایی در قرارداد باید وجود داشته باشد که مسئولیت های طرفین در قبال یکدیگر را بیان کند. خریدار با پرداخت وام مسکن موافقت خواهد کرد. به نفع هر دو طرف، باید زبان روشنی در قرارداد وجود داشته باشد که اگر خریدار از پرداخت خود عقب بماند چه اتفاقی می افتد. اگر پرداخت‌های از دست رفته مجاز باشد، زمان بازپرداخت آنها چیست و در چه شرایطی ممکن است خریدار در تهران تا حدی معوق شود که فروشنده ملک را پس بگیرد؟

سرمایه گذاری در بازار مسکن و کسب درآمد از طریق دریافت اجاره بها از مستاجر
عنوان تسویه حساب

اگر شما در تهران خریدار هستید، زبانی می خواهید که بگوید پس از برآورده شدن همه شرایط وام، عنوان قانونی را دریافت می کنید. اگر این یک وام مسکن است، ایده خوبی است که به این صورت نوشته شود که فروشنده پرداخت های وام مسکن موجود را انجام می دهد. به این ترتیب، اگر فروشنده پرداخت‌ها را انجام ندهد و خریدار خانه را به دلیل آن از دست بدهد، امکان پیگرد قانونی دارد. همچنین ممکن است بخواهید شرطی داشته باشید که فروشنده را ملزم کند تاریخچه پرداخت های شما را به دقت پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *