Breaking News

فروش پروژه ستین چیتگر با اقساط مناسب به دنیایی از خرید آسان

اثرات وضعیت بد اقتصادی بر بازار املاک و مستغلات

بازار املاک و مستغلات

بازار املاک و مستغلات مسکونی ایران انعطاف پذیری خود را در سال 2020 ثابت کرد سال 2021 نوید بخش املاک اداری تجاری و مسکونی و همچنین انبارداری و مراکز داده است. هنگامی که واکسن در دسترس توده های بزرگتر قرار گیرد، نیازهای همکاری ممکن است افزایش یابد امکان واقعی یک چرخه بازیابی جامع و پایدار در سال 2021 و پس از آن.

اثرات وضعیت اقتصادی بد بر بازار املاک و مستغلات

با بررسی های مسکن جوان انقباض اقتصادی 23.9 درصدی در سه ماهه اول سال مالی 21 یکی از بدترین انقباضات در تاریخ ایران مستقل بود. شیوع COVID-19 اقتصاد را متلاشی کرده بود و زنجیره تامین مواد خام، EXIM و سرمایه گذاری ها را مختل کرده بود. پیش بینی ها برای آینده در سه ماهه اول سال مالی 21 بد بود و به نظر می رسید که بهبود چند سال طول بکشد.

با این حال، سه ماهه دوم موجی از خوش بینی را برای مشاغل، دولت و بازارهای مالی ایجاد کرد که منجر به کاهش قابل توجه این انقباض به 7.5٪ در سه ماهه دوم سال مالی 21 شد. بر اساس تجزیه و تحلیل 49 اقتصاد توسط بانک دولتی هند، این بهتر از میانگین جهانی انقباض 12.4 درصدی بود.

جریان‌های ورودی بازار اوراق قرضه شرکتی

بر اساس داده های منتشر شده برای سه ماهه دوم سال مالی 21، شاخص مدیر خرید تولید (PMI) برای چهارمین ماه متوالی بالای 50 بود. شاخص از سرگیری کسب و کار نومورا هند (NIBRI) در نوامبر 2020 به 89.2 رسید که تنها 11 امتیاز کمتر از سطح قبل از کووید-19 بود. رشد در سایر زمینه‌ها مانند سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) و جریان‌های ورودی بازار اوراق قرضه شرکتی نشان‌دهنده ایمان قوی سرمایه‌گذاران به انعطاف‌پذیری اقتصاد هند است.

این بیانیه بهبودی توسط مداخلات سیاستی مکرر دولت ایران از زمان شیوع بیماری همه گیر و قرنطینه در این کشور در مارس 2020 تقویت شده است. تزریق نزدیک به 20 لک کرور INR (10٪ از تولید ناخالص داخلی هند) از طریق بسته های محرک مختلف حفظ شده است. اقتصاد پیش می رود

بازسازی تقاضا با تمرکز بر طرح های جدید اشتغال برای نیروی کار بخش رسمی نیز به بهبود اقتصادی کمک کرد. سطح بیکاری در حال حاضر در حال کاهش است و نرخ بیکاری در ماه سپتامبر 6.7 درصد است که کمتر از سطح 7.6 درصدی قبل از COVID-19 در فوریه است.

رشد پیش بینی شده بازار مسکن

ضمانت 100% اعتباری به بخش‌های تحت فشار و مشوق‌های مرتبط با تولید به مبلغ 1.46 لک کرور INR کمکی به بخش تولید کرد و راه را برای منافع اقتصادی بلندمدت هموار کرد. اکثر کارشناسان بازار در تهران پیش بینی های خود را مثبت تصحیح کرده اند. در حالی که احتمالاً اقتصاد ایران در سال مالی 21 منقبض می شود، داده های تجدید نظر شده با رشد پیش بینی شده در محدوده 6.4- تا 10.6- درصد دلگرم کننده است.

رکود و افزایش قیمت بی سابقه در بازار مسکن

تهدید نوع جدید ویروس و قرنطینه های بعدی در تهران ، همانطور که در اروپا شاهد هستیم، ممکن است در صورت تحت تاثیر قرار گرفتن هند، مسیر بهبودی را تغییر دهد. مقاومتی که تاکنون مشاهده شده و تلاش‌های انجام شده برای مهار ویروس و احیای اقتصاد ممکن است آسیب ببیند. هر چه زودتر واکسن در دسترس باشد و ترس از سرایت بیشتر برطرف شود، مسیر بهبودی هموارتر خواهد بود.

تاثیر بر املاک و مستغلات

بخش های اداری، مسکونی و انبارداری قبلاً نشانه هایی از بهبود را به تصویر کشیده اند. نیمه دوم سال 2020 شاهد احیای در بسیاری از بخش ها بود زیرا قرنطینه های ناشی از بیماری همه گیر در مراحل کاهش یافت. انتظار می‌رود که بخش اداری تجاری عرضه جدیدی در حدود 32 میلیون فوت مربع و جذب خالص 24 میلیون فوت مربع در سال 2020 ثبت کند.

 بخش مسکونی با نزدیک به 85000 واحد بهبودی قوی در نیمه دوم سال نشان داده است. در میان هفت شهر برتر راه اندازی شد – با ثبت رشد 2 برابری در 1 نیمه 2020. فروش در نیمه دوم تقریباً 80400 دستگاه ثبت شد – تقریباً 40 درصد بیشتر از نیمه اول 2020. علیرغم استرس ایجاد شده توسط همه گیری، روند فروش بیش از عرضه های جدید در سال 2020 نیز ادامه یافت. به نظر می رسد بخش املاک و مستغلات مسکونی اکنون به کف رسیده است.

لجستیک و انبارداری اقتصاد و راه نجات کشور ایران را در طول قرنطینه فعال نگه داشته است و برای اطمینان از تامین لوازم ضروری در سراسر کشور بسیار مهم است. تقاضا برای انبارداری در حال افزایش بوده است و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی در حال ارزیابی برای انتقال کامل یا جزئی پایه تولید خود از چین به هند هستند، احتمالاً نیازهای انبارداری بیشتر افزایش خواهد یافت.

محرک های رشد کلان در مسکن – 2022 و پس از آن

شهرنشینی سریع در میان بهبود زیرساخت ها باعث رشد تهران در طول سال ها شده است. دولت قصد دارد در 5 سال آینده نزدیک به 1.4 تریلیون دلار سرمایه گذاری کند. انتظار می رود این امر پتانسیل بسیاری از مناطق و بازارهای خرد جدید را برای فعالیت های اقتصادی بیشتر باز کند و همچنین سرمایه گذاری خارجی را جذب کند.

خرید و پیش خرید املاک اداری ، تجاری و مسکونی جهت سرمایه گذاری

 انتظار می رود انگیزه اصلی ارائه شده از طریق بسته های محرک برای توسعه صنعتی، به ویژه در میان MSME ها (شرکت های کوچک و متوسط) و کمپین Atmanirbhar Bharat پایه و اساس رشد آینده را ایجاد کند. بخش املاک و مستغلات قبلاً از اصلاحات متعددی که در گذشته ارائه شده است سود برده است.

همه‌گیری COVID-19 رشد را کاهش داده است، اما با این وجود بخش املاک و مستغلات در تهران انعطاف‌پذیری خود را ثابت کرده است. انتظار می رود افزایش اشتغال در آینده باعث افزایش تقاضا برای املاک و مستغلات در تمام طبقات دارایی شود. نرخ بهره کم سابقه و افزایش درآمد سرانه نسبت قابل دسترس 26 درصد را فراهم کرده است – پایین ترین میزان در دو دهه اخیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *