Breaking News

فروش پروژه ستین چیتگر با اقساط مناسب به دنیایی از خرید آسان

آنچه باید در مورد طوفان تورم بازار مسکن بدانید

افزایش قیمت خانه و آپارتمان

اگر تا به حال گرفتار طوفان گرد و غبار شده اید، احساس ضربه خوردن از هر طرف را می دانید. اگرچه این یک رویداد هواشناسی نیست، خریدارانی که در ایران از افزایش قیمت ها ناامید شده اند ممکن است احساس کنند که در یک طوفان تورمی مسکن گرفتار شده اند. ما در این مقاله زمانی را صرف بررسی اثرات تورم بر بازار مسکن و نحوه واکنش شما به آن خواهیم کرد.

تورم چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

وقتی از تورم به معنای اقتصادی صحبت می کنیم، منظورمان افزایش قیمت ها نسبت به ارزش دلار است. هنگامی که تورم افزایش می یابد، هزینه ها برای همان مقدار کالا و خدمات نسبت به قبل بیشتر می شود. بازار مسکن هم فرقی نمی کند. به طور کلی، اگر قیمت ها در کل اقتصاد افزایش یابد، قیمت مسکن نیز افزایش می یابد.

آنچه باید در مورد طوفان تورم بازار مسکن بدانید

با این حال، بحث خوبی وجود دارد که مسکن در خط مقدم تورم ملی قرار دارد. یکی از شاخص‌های اصلی تورم در اقتصاد، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در آخرین داده‌های گزارش‌شده است، با بررسی های صورت گرفته توسط مسکن جوان شاخص قیمت مصرف‌کننده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8.5 درصد افزایش یافته است . بر اساس تعدیل نشده، هزینه سرپناه در این داده ها از مارس گذشته 5 درصد افزایش یافته است.

اجاره خانه و آپارتمان

افزایش 4.4 درصدی هزینه اجاره یک اقامتگاه اولیه در ایران به همراه افزایش مبلغی است که برای صاحب خانه برای اجاره یک فضای معادل 4.5 درصد در مدت مشابه هزینه خواهد داشت. اگر به دنبال خرید خانه هستید، ممکن است احساس کنید که در واقع چیزهایی را کم اهمیت می‌دانید. یکی از شاخص های اصلی که قیمت خانه را ردیابی می کند، شاخص قیمت خانه Case-Shiller است.

 این میانگین 3 ماهه قیمت مسکن در شهرهای بزرگ آمریکا است. بر اساس تعدیل نشده، ارزش خانه ها در تهران از ژانویه گذشته 19.09 درصد افزایش یافته است. چند دلیل برای این وجود دارد. یکی از مواردی که به طور کلی به تورم کمک می کند، پول محرکی است که به جیب بسیاری از ایرانی های واجد شرایط با این ایده که اقتصاد را در طول همه گیری یک جهش شروع کند، رفت.

اگر مردم به طور ناگهانی به پول بیشتری نسبت به قبل دسترسی پیدا کنند، حاضرند اندکی بیشتر بپردازند. بنابراین، مقداری پول جدید در جریان است که قبلاً وجود نداشت. با این حال، دادن چند هزار دلار به مردم، افزایش شدید قیمت مسکن را توضیح نمی دهد. آنچه بیشتر مطرح است پدیده دیگری از همه گیری است. مردم به طور ناگهانی خیلی بیشتر از آنچه در خانه هایشان عادت داشتند وقت می گذرانند.

آیا ما به سمت طوفان تورمی مسکن پیش می رویم؟

اگر تامین مالی را به اندازه کافی مقرون به صرفه کنید، طبیعی است که قیمت ها احتمالاً افزایش می یابد زیرا مردم مایل به پرداخت بیشتر هستند. به همین دلیل، افزایش قیمت مسکن در چند سال گذشته کانون بسیاری از پیش بینی های بازار مسکن بوده است. با این حال، قیمت ها قطعاً در حال حاضر به سرعت در حال افزایش هستند، بنابراین پیش بینی ها به احتمال زیاد محقق می شوند.

اگر به دنبال خرید خانه در این بازار هستید، درک بودجه خود بسیار مهم است. مطمئن شوید که از قبل تایید شده اید . فروشندگان و کارگزاران املاک و مستغلات آنها بیشتر احتمال دارد که پیشنهادی را از طرف کسی که برای تامین مالی به مشکل خورده است بپذیرند. این یک دلیل کمتر برای بسته نشدن معامله است.

فراتر از درک اینکه دقیقا چقدر می توانید در بالای بودجه خود هزینه کنید، همچنین تصور کنید که چقدر راحت خرج می کنید، صرف نظر از اینکه این رقم از وام دهنده شما چقدر است. شما می خواهید بتوانید خانه ای در تهران بخرید بدون اینکه فقیر خانه شوید . شما واقعاً می خواهید به اندازه کافی برای پس انداز، به علاوه رستوران ها و تعطیلات گاه به گاه یا هر چیز دیگری که از آن لذت می برید بدون اینکه خود را لاغر کنید، باقی مانده باشد.

رکود اقتصادی و کاهش میزان خرید و فروش خانه و آپارتمان در کشور

آیا املاک و مستغلات در زمان تورم خوب است؟

به طور کلی داشتن املاک و مستغلات در شرایط تورمی به چند دلیل خوب است. بیایید اینها را کاوش کنیم. برای شروع، قیمت خانه به همان اندازه افزایش می یابد، اگر نه بیشتر از افزایش قیمت ها در سراسر اقتصاد در طول تورم. این بدان معناست که پس از حسابداری برای پیش پرداخت و هر پرداختی که قبلاً انجام داده اید، احتمالاً بر اساس افزایش ارزش، سهام خود را سریعتر به دست خواهید آورد.

این نه تنها به این معنی است که اگر بفروشید درآمد بیشتری کسب خواهید کرد، بلکه انعطاف مالی بیشتری برای دستیابی به اهداف خود در بازپرداخت نقدی خواهید داشت. افزایش نرخ بهره در زمان تورم یک نگرانی مشروع است، اما اگر نرخ بهره قفل شده دارید، می توانید از خود در برابر افزایش بیشتر آینده محافظت کنید، به خصوص اگر با وام مسکن با نرخ ثابت همراه باشید.

علاوه بر این، صاحبان املاک اجاره ای زمان آسان تری برای افزایش اجاره بها در زمان تورم دارند. اگر اجاره‌بها در همه جا افزایش می‌یابد، دفعه بعد که مجبور به تمدید با مستاجران خود هستید، توجیه افزایش اجاره‌بها آسان‌تر است.

تأثیرعرضه و تقاضا بر طوفان های تورمی مسکن

عرضه و تقاضا نام بازی است در مورد تجزیه و تحلیل قیمت تقریباً هر چیزی. به طور کلی، دو راه وجود دارد که می توان بازار را هدایت کرد. در حال حاضر، ما با کمبود شدید خانه های موجود مواجه هستیم. این مهم است زیرا مردم تمایل دارند ابتدا خانه های موجود را بر این اساس که ارزان تر از خرید ساخت و ساز جدید هستند، خریداری کنند. فروش خانه های موجود در حال حاضر بیش از شش برابر فروش خانه های جدید است.

مشکل اصلی برای خریداران خانه این است که هر خانه موجود در بازار در حال حاضر ظرف 2 ماه با سرعت فعلی فروش فروخته می شود . این آن را به یک بازار فروشندگان واقعی تبدیل می کند. برای زمینه، یک بازار به طور کلی در تعادل بین خریداران و فروشندگان زمانی که 6 ماه ارزش عرضه وجود دارد، در نظر گرفته می شود.

وقتی نوبت به قیمت خانه در تهران می شود چرخه ای وجود دارد. در حال حاضر، با توجه به کمبود عرضه، فروشندگان ممکن است بخواهند خانه خود را در بازار عرضه کنند و تصور کنند که با توجه به افزایش قیمت ها، زمان مفیدی است. اگر تعداد زیادی از مردم خانه های خود را در بازار بگذارند و قیمت ها همچنان افزایش یابد، خریداران می توانند از خرید خارج شوند و باعث عرضه بیش از حد در بازار شود.

با پایان یافتن تورم چه اتفاقی برای بازار مسکن می افتد؟

در نهایت تورم در بازار مسکن و اقتصاد پایان می یابد. قیمت ها نمی توانند برای همیشه بدون آسیب رساندن به ارزش دلار افزایش پیدا کنند، بنابراین فدرال رزرو در حال حاضر اقداماتی مانند افزایش نرخ بهره را برای مهار تورم انجام می دهد. علاوه بر این، احتمالاً انگیزه منطقی در میان بسیاری از صاحبان خانه وجود دارد که سعی کنند در بالای بازار بفروشند.

ورود سرمایه های کلان برای خرید و پیش خرید آپارتمان به بازار املاک و مستغلات

از آنجایی که آنها شاهد افزایش نرخ ها هستند، این احتمالاً به آنها نشان می دهد که به زودی به بالاترین سطح می رسد. به هر حال، بودجه ها نامحدود نیستند. با توجه به این موضوع منطقی است که بسیاری از مردم در یکی دو سال آینده سعی کنند خانه خود را به بازار عرضه کنند. اگر خانه های کافی وارد بازار شود، عرضه و تقاضا در نهایت به تعادل می رسند. در آن مرحله، قیمت خانه ها در ایران ممکن است کاهش یابد یا ممکن است کاهش نیابد، اما ما به احتمال زیاد شاهد سرعت سرسام آور افزایش قیمتی که بر اساس کمبود خانه های موجود دیده ایم، نیستیم. بازار مسکن با گذشت زمان کم کم به حالت عادی باز می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *