Breaking News

آیا خرید خانه یا آپارتمان با پول نقد برای شما مناسب است؟

خرید نقدی املاک

هنگامی که بیشتر مردم در ایران به خرید نقدی اشاره می کنند، منظور آنها خرید یک خانه به طور کامل با سرمایه خود (نه وام) است، معمولاً از طریق حواله سیمی یا چک صندوقدار (نه صورتحساب های کاغذی واقعی). خرید خانه با پول نقد مزایای خاصی دارد – مانند صرفه جویی در بهره و مالکیت خانه به طور کامل و بدون بدهی. و همچنین معایب – مانند از دست دادن کسر مالیات وام مسکن.

آیا خرید خانه یا آپارتمان با پول نقد برای شما مناسب است؟

اگر در فکر ارائه یک پیشنهاد نقدی برای خانه هستید، در اینجا اطلاعاتی است که توسط کارشناسان املاک جوان جمع آوری شده و باید در مورد مزایا و معایب آن بدانید:

مزایای خرید نقدی

بر اساس گزارش تهران پست ، حدود 30 درصد از خریداران مسکن ایرانی در چهار ماه اول سال 2021 به صورت نقدی پرداخت کرده اند. اگر در نظر دارید یک پیشنهاد نقدی ارائه دهید، بهتر است پیش از موعد به مشاور املاک خود اطلاع دهید. این یک ابزار چانه زنی عالی برای استفاده در طول مذاکرات است.

مزیت رقابتی به عنوان یک خریدار نقدی، ممکن است در بازار رقابتی فروشنده برتری داشته باشید، زیرا فروشندگان مجبور نیستند نگران از بین رفتن منابع مالی شما باشند. اگر خریدار نتواند از وام دهندگان وام مسکن تأیید کند، گاهی اوقات در آخرین لحظه این اتفاق می افتد.

فروش سریعتر تراکنش‌های نقدی نیز می‌توانند سریع‌تر حرکت کنند، اگر فروشنده ای در ایران به دنبال حرکت سریع باشد، یک امتیاز است، که ممکن است در مورد قیمت خرید به شما مزیت مذاکره بدهد. شما در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد زیرا نیازی به پرداختن به کلیه کارهای اداری و اداری که با درخواست وام مسکن همراه است ندارید.

پرداخت سود وام مسکن

 همچنین لازم نیست منتظر تایید وام دهنده و سپس پردازش وام خود باشید. در سود مادام العمر صرفه جویی کنید. اگر با پول نقد خرید می‌کنید، نیازی به پرداخت سود وام یا سایر هزینه‌های مرتبط با وام مسکن نخواهید داشت که می‌تواند هزاران یا صدها هزار در طول عمر شما را پس انداز کند.

دریافت وام کمک هرینه خرید مسکن و سرمایه گذاری در بازار املاک

هزینه های بسته شدن کمتر هنگامی که خانه ای را با پول نقد خریداری می کنید، هزینه های بسته شدن کمتری را پرداخت خواهید کرد، زیرا هزینه های بسته شدن اضافی یا هزینه های بیمه عنوانی که از وام دهنده وام مسکن می آید، نخواهید داشت مالک خانه خود باشید. اگر از استفاده از وجوه وام صرف نظر کنید و خانه ای با پول نقد بخرید، خانه شما کاملاً مال شما خواهد بود. شما می توانید با دانستن این موضوع احساس امنیت کنید، حتی اگر بازار مسکن نوسان داشته باشد، شما مالک خانه خود کاملاً و بدون بدهی هستید.

معایب خرید نقدی

خرید خانه با پول نقد نقدینگی شما را محدود می کند، که اگر سرمایه گذاری دیگری نداشته باشید می تواند یک ضرر بزرگ باشد.  ممکن است سبد سرمایه گذاری شما را محدود کند. این امکان وجود دارد که داشتن مقداری بدهی در خانه به شما امکان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیگر را بدهد، که می‌تواند ثروت شما را در طول زمان افزایش دهد.

نقدینگی کمتری در دست است. اگر هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده ظاهر شود و متوجه شوید که نیاز به فروش خانه‌تان دارید، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا این کار انجام شود، یا ممکن است مجبور شوید با ضرر بفروشید. به همین دلیل، ممکن است نخواهید که بخش عمده ای از پول نقد شما به یک ملک متصل شود.

کسر مالیات وام مسکن

بدون کسر مالیات وام مسکن اگر خانه‌ای را با استفاده از وام مسکن خریداری می‌کنید، واجد شرایط کسر مالیات وام مسکن هستید که می‌تواند درآمد مشمول مالیات شما را کاهش دهد – در صورتی که کسر مالیات خود را نیز جزئی کنید.

هزینه های اضافی

در حالی که هنگام خرید خانه با پول نقد، پرداخت ماهانه وام مسکن یا سایر هزینه های مربوط به وام مسکن را نخواهید داشت، این بدان معنا نیست که دیگر هزینه های مالکیت خانه را نخواهید داشت. همچنان باید مالیات بر دارایی ، بیمه صاحب خانه، یا هزینه انجمن صاحبان خانه بپردازید. اطمینان حاصل کنید که پس از خرید خانه به اندازه کافی پول نقد دارید تا بتوانید این هزینه ها را نیز بپردازید.

توجه به شرایط محله ای که قصد پیش خرید یا خرید خانه یا آپارتمان را در آن دارید

 در نهایت، بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید خانه با پول نقد این است که گزینه ای را انتخاب کنید که بهترین معامله را در قبال پول شما به شما می دهد و بیشترین بازگشت سرمایه را برای شما فراهم می کند . ممکن است ایده خوبی باشد که با مشاوران مالی مشورت کنید تا در مورد اینکه چه چیزی برای وضعیت مالی فردی شما بهتر است مشورت کنید و به شما کمک کند که کدام گزینه برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *