Breaking News

خرید مسکونی هوشمند با پیش‌ فروش باورنکردنی پروژه ستین چیتگر

اقدامات لازم زمانی که مالک اجاره نامه خانه را تمدید نمی کند

وقتی صاحبخانه شما اجاره نامه شما را تمدید نمی کند در اینجا چه کاری باید انجام دهید

در حال حاضر در شرایطی هستم که قبلا تجربه نکرده بودم. من حدود سه سال است که در آپارتمانم در تهران زندگی می کنم و همیشه اجاره نامه داشته ام . اما قرار بود در ماه مارس تمدید کنیم و هیچ وقت از صاحبخانه خود چیزی نشنیدیم. بنابراین، ما اجاره پرداخت می‌کردیم و صاحبخانه بدون هیچ حرفی از اجاره آن را می‌پذیرفت.

اقدامات لازم زمانی که مالک اجاره نامه خانه را تمدید نمی کند

 البته، ما در حال حاضر چیزی نگفته‌ایم – به این معنی که ما در یک قرارداد اجاره ماه به ماه هستیم .اگر این اتفاق برای شما افتاده است، می دانید که می تواند هم جنبه های مثبت و هم منفی داشته باشد. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

چرا تمدید اجاره نگرفتم؟

صاحبخانه ها در ایران ممکن است دلایل بی شماری برای عدم تمدید اجاره نامه داشته باشند. در مورد من، تقریباً مطمئن هستم که صاحبخانه ما فقط فراموش کرده است، اما فرض می‌کردم که چون ما هنوز پول می‌دادیم، همچنان می‌خواستیم در آنجا زندگی کنیم. که البته درست است چون اخیرا بازار مسکن را دیده اید؟ اما به گفته پیتر بکفورد در RE/MAX Premier در تهران ، جورجیا، ممکن است دلایل دیگری برای سایر مستاجران وجود داشته باشد.

بکفورد می‌گوید: «دلیل اصلی که صاحبخانه نمی‌خواهد اجاره‌نامه را تمدید کند، این است که مستاجر اجاره‌بهای خود را به موقع پرداخت نمی‌کند، به‌طور توافقی از ملک مراقبت نمی‌کند، یا برخی از قوانین تعریف شده در قرارداد اجاره را زیر پا نمی‌گذارد». از نظر املاک جوان یکی دیگر از دلایلی که ممکن است مالکان مایل به تمدید نباشند این است که نرخ اجاره به طور چشمگیری افزایش یافته است و آنها نمی خواهند “هیچ پولی روی میز بگذارند.

” آنها ممکن است احساس کنند که قرارداد اجاره قبلی آنها با مستاجر فعلی آنها منعکس کننده ارزش فعلی بازار و آنچه می توانند به دست آورند نیست. برای برخی از صاحبخانه‌ها، خطر چند روز جای خالی در هنگام گرفتن مستاجر جدید، ارزش این مشکل را برای افزایش اجاره بها دارد.»

افزایش سالانه ی اجاره بهای آپارتمان و وجود رکود بی سابقه در بازار مسکن

چیزی بگم؟

شما باید کاملاً تمدید اجاره نامه خود را به صاحبخانه خود مطرح کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است جایی برای تفسیر قوانین اجاره شما وجود داشته باشد، که هرگز چیز خوبی نیست. و مطمئن شوید که اگر بحثی در مورد شرایط اجاره دارید، روی کاغذ آورده شود. بکفورد می‌گوید: «تماس، ایمیل یا پیامک همه ابزارهای مناسبی برای برقراری ارتباط با صاحبخانه شما هستند، اما زمانی که موردی توافق شد، همیشه آن را به صورت کتبی و بخشی از قرارداد اجاره می‌خواهید، حتی اگر به عنوان یک اصلاحیه یا الحاقیه اضافه شود.» .

بکفورد ادامه می‌دهد، همچنین مطمئن شوید که درباره «چگونه، چه زمانی و چه مقدار پیش‌اخطار برای تمدید اجاره‌نامه خود باید ارائه دهید، علاوه بر این که اگر این کار را نکنید، چه اتفاقی می‌افتد» صحبت می‌کنید. به این ترتیب هیچ سردرگمی در مورد پیشبرد ترتیبات زندگی شما وجود ندارد.

چرا اجاره نامه من نیاز به تمدید دارد؟

هنگامی که اجاره خود را به طور رسمی تمدید نمی کنید، به اجاره کننده ماه به ماه تغییر می کنید. این بدان معناست که صاحبخانه شما تقریباً هر زمان که بخواهد می تواند تصمیم بگیرد که شما را بیرون کند. با این حال، تا زمانی که اجاره پرداخت می‌کنید و آن‌ها آن را می‌پذیرند، همچنان از تمام حقوق یک مستاجر در شهر خود برخوردار هستید – و آنها باید حداقل 30 روز به شما اخطار بدهند که شما را ترک می‌کنید.

وظایف مالک آپارتمان نسبت به مستاجر

 اجاره نامه جدول زمانی اجاره شما را ثابت نگه می دارد، بنابراین صاحبخانه نمی تواند تصمیم بگیرد که مثلاً در اواسط سال تحصیلی در حالی که بچه های شما در کلاس هستند، شما را از خانه بیرون کند.

مزایای اجاره ماه به ماه چیست؟

اگر می‌خواهید در یکی از شهرهای ایران مثل تهران خانه بخرید، اما مطمئن نیستید که این معامله چه زمانی انجام می‌شود، ماه به ماه عالی است. با اخطار کتبی می‌توانید معامله را ببندید و ظرف 30 روز خارج شوید. همانطور که گفته شد، مهم است که صاحبخانه خود را برای این کار همراه داشته باشید، تا در نهایت بی خانمان نشوید. زمانی که اجاره نامه سالانه ندارید، ارتباط کلیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *