Breaking News

سرمایه گذاری بازنشستگان در بازار مسکن

چگونه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند به شما در بازنشستگی زودهنگام کمک کند

سرمایه گذاری در املاک یکی از معدود ابزارهای سرمایه گذاری در ایران است که از زمان های بسیار قدیم وجود داشته است. داشتن زمین های بزرگ در دوران باستان تا مدرن با قدرت و برتری همراه بود.

سرمایه گذاری بازنشستگان در بازار مسکن

در عصری که راه‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، طلا، بیت‌کوین، صندوق‌های ETF، صندوق‌های بدهی و غیره وجود دارد، املاک و مستغلات یک گزینه سرمایه‌گذاری مورد اعتماد و آزمایش‌شده باقی می‌ماند. در اینجا آمده است که چگونه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند شما را در یک پایه مالی محکم قرار دهد و به شما در بازنشستگی زودهنگام کمک کند.

زود شروع کن

از نظر مسکن جوان زمانی که قصد دارید زودتر بازنشسته شوید، باید در اوایل زندگی خود برنامه ریزی برای آن را شروع کنید. به محض اینکه شروع به کسب درآمد کردید، باید سرمایه گذاری در تهران را شروع کنید. اگر به تازگی شغلی را شروع کرده اید، به دنبال راه های سرمایه گذاری املاک و مستغلات در نزدیکی باشید و به محض دریافت مبلغ مناسب، سرمایه گذاری کنید.

در این مقطع زمانی، تعهدات تقریباً ناچیز است، وظایف خانوادگی وجود ندارد و شما در اوج خود هستید. هنگامی که در اوایل زندگی خود در حال سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستید، نوع ملکی را که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید، تصمیم بگیرید. اگر افق بلندمدت و پتانسیل قدردانی در نظر گرفته شود، سرمایه گذاری در یک قطعه زمین عاقلانه تر خواهد بود.

از آنجایی که ارزش زمین در تهران کاهش نمی یابد، هزینه تعمیر و نگهداری وجود نخواهد داشت. این به بار کمتر و پتانسیل قدردانی بالا تبدیل می شود. اگر قصد دارید در 40 سالگی بازنشسته شوید، قطعه زمینی که در سن جوانی خریداری کرده اید، در زمان بازنشستگی دارایی خواهد بود.

بدهی های خود را کاهش دهید

وقتی تصمیم به بازنشستگی زودهنگام در ایران گرفتید، تصمیمات مالی سختی وجود دارد که باید در اوایل زندگی خود بگیرید. به جای گرفتن انبوهی از کارت های اعتباری و هزینه های گزاف با گرفتن انبوهی از وام های شخصی، بهتر است پول را پس انداز کنید و در یک ملک سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات همیشه به معنای سرمایه گذاری در یک زمین یا یک آپارتمان نیست. با معرفی ابزارهای نوآورانه املاک مانند صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT) و گزینه های سرمایه گذاری کسری، می توان با مبلغ کمی شروع کرد و آن را مانند یک برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک (SIP) افزایش داد. سرمایه گذاری در چنین ابزارهایی شما را سنگین نمی کند و تا زمان بازنشستگی، دارایی ایجاد می کند.

سرمایه گذاری مطمئن در بازار مسکن و کسب سود از طریق اجاره خانه و آپارتمان

بر ایجاد املاک اجاره ای تمرکز کنید

هرچه املاک اجاره ای بیشتری داشته باشید، بازنشستگی زودهنگام برای شما راحت تر خواهد بود. همانطور که درآمد شما افزایش می یابد، باید در املاکی با بازده اجاره بالا سرمایه گذاری کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد املاک برای درآمد اجاره، داشتن یک مکان خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. سرمایه گذاری هنگفت در محلی دورافتاده و با احتمال کمتر توسعه یافته، درآمد اجاره کمتری را نسبت به یک محل با اتصال خوب به همراه خواهد داشت.

از آنجایی که تصمیم به بازنشستگی زودهنگام گرفته‌اید، مجموعه‌ای از املاک اجاره‌ای به شما کمک می‌کند پس از بازنشستگی یک جریان درآمدی منظم داشته باشید. خوب تحقیق کنید و مراقب سرمایه گذاری احساسی باشید.

سرمایه گذاری مجدد در تعمیر و نگهداری

اگر تصمیم به خرید یک آپارتمان ساخته شده یا دوبلکس داشته باشید، به مرور زمان مستهلک خواهند شد. شما باید تلاش کنید تا دارایی های خود را فعال نگه دارید. تعمیر و نگهداری منظم عمر اجاره ای ملک را افزایش می دهد و هزینه بیشتری را به شما می دهد. اگر از بخش تعمیر و نگهداری مراقبت کنید، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات طولانی تر خواهد بود. انتخاب مستاجر مناسب و بلند مدت می تواند به شما در حفظ درآمد ورودی و وضعیت ملک کمک کند.

سرمایه گذاری خود را بداهه کنید

علیرغم یک سرمایه گذاری خوب تحقیق شده، گاهی اوقات ممکن است یک ملک آنطور که قبلاً به نظر می رسید سودآور یا سودآور نباشد. در چنین مواردی، آماده باشید که ملک را گاهی با تخفیف بفروشید و در جای دیگری دوباره سرمایه گذاری کنید. آمادگی برای بداهه گویی در مورد استراتژی سرمایه گذاری خود به برنامه ریزی درآمد زودهنگام بازنشستگی کمک زیادی می کند.

خرید و پیش خرید خانه و رهن و اجاره آپارتمان

در نتیجه، بازنشستگی پیش از موعد مستلزم شروع زودهنگام و برنامه ریزی کارآمد و همچنین اجرا است. اگر به خوبی اجرا شود، ممکن است به خوبی از بازنشستگی زودهنگام خود با درآمد ملکی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *