Breaking News

حراج آنلاین انواع خانه: چیست و چگونه کار می کند

خرید و فروش آپارتمان در فضای مجازی

همانطور که نمایش های مجازی در صنعت املاک و مستغلات رایج تر شده است، حراج های آنلاین خانه در ایران نیز رواج یافته است. حراج آنلاین مشابه حراج سنتی است، اما به جای اینکه شخصاً یک خانه را پیشنهاد دهید، می توانید آن را از راحتی در خانه خود انجام دهید.

به نظر کارشناسان مسکن جوان چه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باشید یا یک خریدار خانه جدید باشید که از بازار فعلی مسکن احساس ناامیدی می کند، حراج آنلاین ملک در ایران می تواند یک راه حل عالی باشد. حراج های آنلاین آپارتمان راهی عالی برای گسترش گزینه های خود و احتمالاً یافتن خانه با تخفیف است.

حراج آنلاین انواع خانه: چیست و چگونه کار می کند

حراج آنلاین خانه چیست؟

ملک در تهران به دلایل مختلفی در حراجی فروخته و خریداری می شود و این حراج ها اغلب به صورت آنلاین انجام می شود. در حراج آنلاین آپارتمان ، تمام مناقصه ها از طریق اینترنت انجام می شود. هنگامی که در یک حراج آنلاین شرکت می کنید، می توانید تصاویر ملک را مشاهده کنید و از راحتی روی مبل خود پیشنهاد دهید. این معمولاً از طریق وب سایت های حراج انجام می شود. مزایده‌ها گاهی اوقات در سایت‌هایی که توسط دولت اداره می‌شوند، جایی که خانه‌های توقیف شده فروخته می‌شوند، برگزار می‌شود.

چرا املاک و مستغلات در مزایده آنلاین فروخته می شود؟

خانه ها در تهران به دلایل مختلفی در حراجی فروخته می شوند و فروشندگان می توانند مالک خانه، وام دهندگان، شهرداری ها یا حتی دولت آمریکا باشند. به عنوان مثال، دولت گاهی املاک را به دلیل عدم پرداخت مالیات بر دارایی مصادره می کند، و گاهی اوقات می توان خانه ها را به دلیل کوتاهی وام گیرنده در پرداخت وام مسکن خود مصادره کرد. وقتی این اتفاق می افتد، خانه در حراج فروخته می شود. بیایید به برخی از رایج ترین دلایل فروش خانه ها در حراج های آنلاین نگاهی بیندازیم.

تمایل به فروش سریع همانطور که هست

اگر صاحب خانه در تهران بخواهد ملک خود را همانطور که هست بفروشد، ممکن است آن را در حراج بفروشد. فهرست کردن خانه در یک سایت حراج و فروش آن به بالاترین قیمت پیشنهادی معمولاً سریعتر از فهرست کردن خانه در بازار است. برخی از سایت ها دارای خانه های لوکسی هستند که قیمتی بین 2 تا 40 میلیون دلار دارند. این مالکان معمولاً می خواهند به سرعت و بدون نشان دادن خانه خود حرکت کنند.

 با این حال، املاکی که در حراج های آنلاین فروخته می شوند، به احتمال زیاد خانه هایی هستند که وضعیت بدتری دارند و نیاز به تعمیر یا بهبود قابل توجهی دارند. با قرار دادن این خانه‌ها به حراج، فروشنده شانس فروش سریع خود را به باله‌بازان مشتاقی افزایش می‌دهد که به‌جای اینکه منتظر خریدار باشند که مایل است از طریق املاک و مستغلات سنتی، به‌دنبال خرید ملکی برای خرید در حراج باشند، به فروش برسد. بازار.

پیش فرض وام مسکن

اگر وام گیرنده پرداخت ماهانه وام مسکن خود را متوقف کند، وام مسکن در نهایت به طور نکول می شود. نکول وام مسکن منجر به سلب حق اقامه دعوی می شود و بانک ممکن است متعاقباً املاک مضطرب را برای فروش از طریق مزایده سلب حق اقساط آنلاین ارائه دهد.

مالیات املاک پرداخت نشده

علاوه بر نکول وام مسکن، املاک را می توان به دلیل عدم پرداخت مالیات بر دارایی سلب کرد. اگر این اتفاق بیفتد، شهرداری ها اغلب این املاک را در مزایده می فروشند.

خرید و فروش آپارتمان در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای جدید

جرم انگاری

اکثر ایالت های ایران دارای قوانین مصادره کیفری هستند که به دولت اجازه می دهد هر گونه اموال مرتبط با جرم و جنایت یا مالیات بر درآمد پرداخت نشده را مصادره کند. وزارت خزانه داری ایالات متحده سپس آن ملک را برای فروش در سایت حراج خود ارائه می دهد در حالی که موارد ضبط شده وزارت دادگستری برای فروش در وب سایت اداره خدمات عمومی ارائه می شود.

آیا حراج های آنلاین خانه در طول همه گیری تغییر کرده است؟

قبل از COVID-19، حراج ها معمولاً رویدادهای حضوری بودند. حراج های آنلاین وجود داشت، اما به اندازه فعلی رایج نبود. اما زمانی که همه‌گیری شیوع پیدا کرد، قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، حراج‌های حضوری را غیرممکن کرد. در نتیجه، حراج های آنلاین و خرید خانه به صورت آنلاین در چند سال اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند. بیایید به دو دلیل اصلی برای این موضوع نگاه کنیم.

استخر بزرگتر از خریداران

برگزاری حراج های مجازی بازار را به روی مخاطبان بسیار بیشتری باز کرده است. این بدان معنی است که فروشندگان اغلب می توانند قیمت های بالاتری را برای املاک حراج شده دریافت کنند.

موجودی کمتر

تعلیق سلب مالکیت COVID-19 موجودی املاک سلب‌شده موجود را به میزان زیادی کاهش داد. در نتیجه، خانه های کمتری در بازار موجود است، اما تقاضا برای املاک و مستغلات همچنان در حال افزایش است. برخی از افراد به حراج های آنلاین به عنوان یک گزینه جایگزین برای خرید خانه روی آورده اند.

خطرات خرید خانه از طریق حراج آنلاین املاک چیست؟

حراج های آنلاین خانه مزایای زیادی دارد، اما خطراتی را نیز باید در نظر گرفت. حراج های آنلاین معمولاً توسط سرمایه گذاران املاک هدایت می شود که تجربه برخی از مشکلات رایج حراج های آنلاین را دارند. اگر قصد خرید خانه برای زندگی یا سرمایه گذاری ملک خود را از طریق یک حراج آنلاین دارید، باید با احتیاط اقدام کنید.

همانطور که هست خرید خواهید کرد

وقتی خانه را همانطور که هست می‌خرید ، به این معنی است که شما مسئول خانه و هر مشکل غیرمنتظره‌ای هستید. و هنگامی که در یک حراج آنلاین شرکت می کنید، بعید است که در ابتدا فرصتی برای انجام هر نوع بازرسی خانه داشته باشید . اگر معامله ای را پیدا کردید که نمی توانید از آن صرف نظر کنید، باید سعی کنید در صورت امکان بازرسی بیرونی خانه را انجام دهید. همچنین بهتر است قبل از مناقصه مطمئن شوید که ملک دیگر اشغال نشده است.

انتخاب خانه و آپارتمان مناسب و بررسی امکانات رفاهی ساختمان
شما باید پول نقد داشته باشید

معاملات بسیار خوبی در حراج های آنلاین وجود دارد، اما بیشتر آنها به صورت نقدی پرداخت می شوند. وقتی خانه ای را با پول نقد خریداری می کنید – چه در حراج یا از طریق بازار مسکن سنتی – با یک وام مسکن برای کمک به تامین مالی خرید کار نمی کنید، بنابراین باید از قبل با مقدار قابل توجهی پول آماده باشید. به منظور خرید ملک در حراج های آنلاین فقط نقدی، برای ارزیابی اموال به پول نقد نیز نیاز است .

ممکن است مجبور شوید صاحبان خانه قبلی را بیرون کنید

در برخی موارد، صاحبان خانه قبلی ممکن است همچنان در خانه ای زندگی کنند که شما با موفقیت در آن پیشنهاد دادید. اگر اینطور است، شما مسئول اخراج آنها از محل خواهید بود. ایده خوبی است که قبل از مناقصه خانه یک بازرسی خارجی انجام دهید تا مطمئن شوید که صاحبان خانه قبلی قبلاً رفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *