Breaking News

خرید مسکونی هوشمند با پیش‌ فروش باورنکردنی پروژه ستین چیتگر

ارزیابی خانه و آپارتمان از لحاظ قیمت و کیفیت ساخت

آیا خرید یک خانه مدل ایده خوبی است؟

اگر تا به حال از یک محله جدیدتر رانندگی کرده باشید، احتمالاً با یک خانه مدل برخورد کرده اید. این خانه‌های نمایشی در آن زندگی نمی‌کنند، بلکه برای نشان دادن آنچه در خانه‌های دیگر در آن محله امکان‌پذیر است، به خریداران بالقوه نشان می‌دهند. اما با پایان یافتن ساخت و ساز در آن محله، بسیاری از سازندگان در نهایت خانه های نمونه را نیز می فروشند. اما آیا خرید یک خانه مدل در ایران از یک سازنده ایده خوبی است؟ این مقاله نحوه خرید یک خانه مدل و مزایا و معایب آن تصمیم را بررسی خواهد کرد که توسط مشاورین مسکن جوان آماده شده است.

ارزیابی خانه و آپارتمان از لحاظ قیمت و کیفیت ساخت

خانه مدل چیست؟

خانه مدل یک ملک نمایشی است که برای نمایش کار یک سازنده خانه در تهران به خریداران احتمالی در نظر گرفته شده است. این طرح، پلان طبقه، ارتقاء و امکانات خانه های جدید ساخت و ساز بالقوه در حال توسعه را به نمایش می گذارد. خانه های مدل می توانند انواع مختلفی از سبک های خانگی داشته باشند. 

آیا می توانید یک خانه مدل بخرید؟

اگرچه یک خانه مدل در ایران در درجه اول برای فروش خانه های دیگر در محله استفاده می شود، ممکن است بتوانید یکی از آن ها را خریداری کنید. خانه های مدل معمولا آخرین املاکی هستند که در آن توسعه فروخته می شوند. هنگامی که اکثر خانه‌های نوساز فروخته می‌شوند، سازنده ممکن است خانه مدل را با قیمتی با تخفیف فهرست کند.

چگونه یک خانه مدل بخریم

روند خرید یک خانه مدل در تهران شبیه به فرآیند سنتی خرید خانه است . هنگام ملاقات با سازنده، باید مطمئن شوید که توسط یک مشاور املاک نمایندگی می کنید. به عاملی که سازنده استفاده می کند تکیه نکنید – آن شخص همیشه به نفع سازنده کار خواهد کرد. شما باید بخواهید که تمام خانه های مدل مختلف در آن محله را ببینید و آنها را با خانه های دیگر در منطقه مقایسه کنید. از آنجا می توانید قیمت را با سازنده مذاکره کنید. قبل از امضای قرارداد مطمئن شوید که خانه را بررسی کرده و اعتبار آن سازنده را بررسی کنید.

خرید خانه مدل در مقابل مسکن سنتی

در اینجا برخی از بزرگترین تفاوت های خرید یک خانه مدل و یک خانه جدید آورده شده است:

خانه‌های مدل در تهران ممکن است فهرست نشده باشند: خانه‌های مدل ممکن است در خدمات فهرست‌بندی چندگانه (MLS) فهرست یا قابل مشاهده نباشند. سازنده معمولاً فقط خانه هایی را که فعالانه روی فروش آنها کار می کنند لیست می کند.

خانه‌های مدل ممکن است ارزان‌تر باشند: سازندگان گاهی اوقات انگیزه دارند که خانه‌های مدل را با قیمت پایین‌تری بفروشند، بنابراین ممکن است فضای بیشتری برای مذاکره وجود داشته باشد.

خانه‌های مدل در ایران می‌توانند آماده نقل مکان شوند: خانه‌های مدل معمولاً همان‌طور که هست فروخته می‌شوند و ممکن است با مبلمان و سایر امکانات همراه باشند.

قیمت گذاری و بررسی ارزش املاک و مستغلات جهت سرمایه گذاری و ورود به بازار مسکن

سازندگان خانه ممکن است گزینه‌های تامین مالی را ارائه دهند: سازندگان خانه گاهی مستقیماً با وام دهندگان کار می‌کنند و می‌توانند وام مسکن ارائه دهند ، با این حال، خریداران خانه هنوز باید گزینه‌های وام دیگر را بررسی کنند.

نکاتی برای خرید یک خانه مدل از یک سازنده

اگر به فکر خرید یک خانه مدل هستید، در اینجا هفت مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  1. با یک مشاور املاک کار کنید

قبل از خرید یک خانه مدل، اولین قدم شما باید پیدا کردن یک مشاور املاک واجد شرایط برای همکاری باشد. آن شخص می تواند با مراجعه به مجموعه املاک و مذاکره با نماینده سازنده به شما در خرید یک خانه مدل کمک کند. و یک مشاور املاک نظر خود را در مورد اینکه آیا معامله خوبی دریافت می کنید و باید با خرید خانه به جلو بروید، به شما می دهد.

  • بازرسی خانه را دریافت کنید

حتی اگر خانه‌ای می‌خرید که قبلاً در آن زندگی نکرده‌اید، باز هم ایده خوبی است که درخواست بازرسی خانه از یک خانه مدل کنید. این اطلاعاتی که دریافت می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند که قیمت بهتری برای خانه به دست آورید.

3.      بپرسید که آیا شخصی قبلاً خانه مدل را اشغال کرده است

با وجود اینکه خانه قبلاً در آن زندگی نمی‌کرده است، بهتر است بپرسید که آیا قبلاً مسکونی بوده است یا خیر. به عنوان مثال، خانه می توانست برای مدتی به عنوان دفتر فروش مورد استفاده قرار گیرد. این مهم است زیرا به شما کمک می کند بفهمید خانه در چه نوع شرایطی است.

  • گزینه های وام خود را در نظر بگیرید

سازندگان اغلب گزینه های وام ارائه می دهند، اما ایده خوبی است که گزینه های وام خود را بررسی کنید. گرفتن وام از یک وام دهنده دیگر می تواند به شما کمک کند هنگام دریافت وام مسکن و ضمانت خانه ، معامله بهتری پیدا کنید .

  • درباره An Extended Warranty مراجعه کنید

یک خانه مدل دقیقاً یک خانه کاملاً جدید نیست، بنابراین ممکن است با گارانتی کامل همراه نباشد. بنابراین، ایده خوبی است که از سازنده درخواست گارانتی طولانی برای خانه کنید. این شما را از هر گونه مشکلی که در طول سال اول به وجود می آید محافظت می کند.

6.      در مورد قیمت فروش مذاکره کنید

حتی اگر احساس می کنید سازنده در حال حاضر معامله خوبی برای خانه ارائه می دهد، همیشه می توانید قیمت خرید یک خانه مدل را مذاکره کنید. مشاور املاک شما می تواند در طول فرآیند مذاکره به شما کمک کند و به شما کمک کند بهترین معامله را برای پول خود داشته باشید.

کسب درآمد از طریق اجاره دادن خانه و آپارتمان
  • به پیشینه سازنده نگاه کنید

و در نهایت، مهم است که به شهرت سازنده خانه توجه کنید. بررسی کنید که آیا آن شخص پرونده های حقوقی معلق یا سایر پرچم های قرمزی دارد که باید در مورد آنها بدانید.

خط پایین

خرید یک خانه مدل درتهران می تواند فرصت خوبی برای خرید خانه جدید با قیمت پایین تر باشد. با این حال، مهم است که دقت لازم را روی خانه انجام دهید و درباره سازنده آن تحقیق کنید. اگر آماده شروع فرآیند خرید خانه هستید، می توانید به صورت آنلاین با Rocket MortgageⓇ برای گزینه های تامین مالی درخواست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *