Breaking News

فروش پروژه ستین چیتگر با اقساط مناسب به دنیایی از خرید آسان

الزامات جدید برای مالکان و مالیات بر املاک استیجاری

راه های مختلف پرداخت اجاره بها

راه‌های مختلفی وجود دارد که مالکان و مدیران املاک در ایران می‌توانند اجاره بها را دریافت کنند. چه از یک نرم افزار صاحبخانه مانند Avail استفاده کنید، چه از یک پلت فرم پرداخت آنلاین مانند Venmo یا درخواست چک کاغذی از مستاجران خود، دریافت پرداخت ها بدون نیاز به گزارش مبلغ کسب شده در طول فصل مالیات امکان پذیر بود. با این حال، سرویس درآمد داخلی (IRS) اخیراً تغییر جدیدی را در مورد گزارش درآمد اجاره در سال 2022 برای رسیدگی به اجاره گزارش نشده اعمال کرده است. در این مقاله کارشناسان مسکن جوان راه های مختلف پرداخت اجاره بها را بررسی کردند.

الزامات جدید برای مالکان و مالیات بر املاک استیجاری

الزامات جدید 1099 برای پرداخت اجاره

IRS  اکنون صاحبخانه ها را ملزم می کند که درآمد اجاره ای را که بیش از 600 دلار از طریق کانال های غیر استخدامی در مقابل 20,000 دلار قبلی بیشتر است، گزارش دهند. این تغییر از قانون طرح نجات ایران ناشی می شود که در سال 2021 توسط کنگره امضا شد و هدف آن رسیدگی به میزان درآمد گزارش نشده از طریق کانال های غیرمرتبط با شغل بود.

برای گزارش صحیح درآمد کسب شده، باید فرم 1099-K  را با اطلاعاتی درباره میزان درآمدی که در هر ماه در سال جمع آوری کرده اید، ارسال کنید. عدم گزارش صحیح درآمد ملک اجاره ای خود به IRS از طریق فرم 1099-K  می تواند منجر به جریمه و جریمه شود.

فرم 1099 چیست؟

فرم 1099 فرم مالیاتی است که درآمد را از منبعی که کارفرما نیست ثبت می کند. به عنوان مثال می توان به درآمد اجاره، درآمد حاصل از پیمانکار مستقل و بازپرداخت مالیات از سطح ایالتی یا محلی اشاره کرد. 20 نوع مختلف از فرم 1099 وجود دارد، اما آشنایی صاحبخانه با تعدادی از آنها مهم است:

 1099-NEC: شرکت‌ها از فرم 1099-NEC برای ثبت پرداخت‌های غیرکارمند برای خدمات در طول سال استفاده می‌کنند. اگر صاحبخانه با یک پیمانکار مستقل برای تعمیر و نگهداری کار کند، در صورت عبور از آستانه مجموع 600 دلار، باید یک 1099-NEC به آنها ارائه کند.

1099-MISC : همانطور که از نام آن پیداست، فرم 1099-MISC برای منابع درآمد متفرقه است. این مربوط به مالکانی است که اجاره را به صورت نقدی یا چک کاغذی جمع آوری می کنند.

1099-K: فرم 1099-K برای درآمد بیشتر از 600 دلار از طریق کارت پرداخت یا تراکنش های شبکه شخص ثالث است. صاحبخانه هایی که اجاره را با کیف پول دیجیتال یا از طریق پلتفرمی مانند Avail دریافت می کنند، برای پرداخت اجاره در سال 2022 و پس از آن به 1099-K نیاز دارند.

تمایل سرمایه داران برای ورود به بازار پر نوسان مسکن

مالیات بر درآمد اجاره توضیح داده شده است.

بر اساس IRS، مالیات دهندگان در تهران باید تمام درآمد اجاره را هنگام تهیه مالیات بر املاک اجاره به استثنای چند مورد گزارش کنند. اگر ملک خود را به مبلغ 1000 دلار در ماه اجاره دهید و تا پایان سال 12000 دلار به دست آورید، مبلغ باقیمانده پس از کسر درآمد مشمول مالیات است.

علاوه بر پرداخت به موقع اجاره، منابع دیگری از درآمد اجاره وجود دارد که باید آنها را پیگیری کنید. اگر بخشی از سپرده تضمینی مستاجر را در پایان مدت اجاره برای پوشش تعمیرات یا خسارت نگه دارید، این مبلغ درآمد اجاره شما و مشمول مالیات است. سایر منابع درآمد مشمول مالیات عبارتند از پیش اجاره، هزینه های مالک پرداخت شده توسط مستاجر و پرداخت های فسخ اجاره.   

گزارش درآمد اجاره

با توجه به قوانین جدید 1099 برای اجاره پرداختی به صاحبخانه، پیگیری دقیق و گزارش درآمد اجاره از اهمیت بیشتری برخوردار است. به جای بازگشت به روش کاغذ و مداد، صاحبخانه ها می توانند از یک پلت فرم نرم افزار مدیریت املاک مانند Avail استفاده کنند تا به راحتی درآمد اجاره را پیگیری کنند. ابزار حسابداری املاک اجاره ای Avail می تواند با ارائه یک نمای جامع از پرداخت های اجاره جمع آوری شده و هزینه های نگهداری ثبت شده برای هر ملک اجاره ای، به ساده سازی فرآیند ردیابی کمک کند. وقتی آماده به اشتراک گذاشتن اطلاعات حسابداری ملک اجاره ای خود با یک متخصص مالیاتی هستید، می توانید برای راحتی بیشتر داشبورد خود را به صفحه گسترده صادر کنید. 

توجه به این نکته مهم است که اگر در حال جمع‌آوری پرداخت‌های اجاره با Avail هستید، باید اطلاعات مالیاتی خود را وارد کنید تا مدارک لازم برای فصل مالیات را ارائه دهید. اطلاعاتی که باید وارد کنید یک شماره تامین اجتماعی و نام شخصی یا نام LLC شما است. هنگامی که به آستانه 600 دلار درآمد اجاره رسیدید، سیستم ما یک فرم 1099-K به شما ارائه می‌کند تا آماده‌سازی تشکیل پرونده مالیاتی شما را ساده‌تر کند. 

کسر مالیات متداول صاحبخانه

قبل از اینکه فرم مالیات 1099 خود را برای پرداخت اجاره پر کنید، کسر مالیاتی را که ممکن است واجد شرایط آن باشید در نظر بگیرید. یک متخصص مالیات در نهایت تعیین می کند که کدام کسر مالیات منطقی تر است، اما مهم است که از همه چیزهایی که وجود دارد آگاه باشید.

انتخاب ملک مناسب برای سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر

برخی از کسرهای رایج عبارتند از:

بهره وام مسکن – هزینه های انجمن صاحبان خانه – هزینه های استهلاک – خدمات رفاهی هزینه های بیمه صاحبخانه – هزینه های تعمیرات و نگهداری – سیستم های امنیتی خانه و خدمات مانیتورینگ – هزینه های محوطه سازی – هزینه های حقوقی و حرفه ای – هزینه های نرم افزار صاحبخانه

کسرهای مالیاتی که ممکن است واجد شرایط آنها شوید می‌تواند در ایالت‌های مختلف متفاوت باشد، بنابراین حتماً قوانین خاص مالک و مستاجر ایالت خود را مرور کنید تا بدانید این قوانین چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *