Breaking News

دلایل افزایش قیمت بی سابقه در بازار مسکن و روند روبه رشد آن

تامین مسکن

شاخص‌های عرضه مسکن تعداد خانه‌های خالی برای فروش را دنبال می‌کنند و شاخص‌های متفاوتی برای خانه‌های نوساز در مقایسه با خانه‌های قدیمی‌تر برای اولین بار در بازار وجود دارد. نقشه برداران در ایران معمولاً سالانه شاخص های عرضه مسکن را به روز می کنند و به شما این امکان را می دهند که ببینید عرضه چگونه حرکت می کند.

دلایل افزایش قیمت بی سابقه در بازار مسکن و روند روبه رشد آن

عرضه مسکن نشانگر قوی قیمت است. بررسی های مسکن جوان نشان میدهد که اگر عرضه مسکن در یک منطقه کاهش یابد، به این معنی است که افراد بیشتری به آن منطقه نقل مکان می کنند. این امر میانگین قیمت هر خانه را افزایش می دهد و به این معنی است که اگر بخواهید بخرید رقابت بیشتری خواهید داشت. وقتی عرضه مسکن در ایران افزایش می‌یابد، به این معنی است که مردم از منطقه خارج می‌شوند یا ساخت‌وساز بیش از حد انجام می‌شود، که باعث می‌شود قیمت هر فضای زندگی در زمانی که عرضه خیلی زیاد است کاهش یابد.

شاخص‌های مبدأ وام مسکن تعداد وام‌های رهنی جدید صادر شده در یک منطقه و وام‌های مسکن را بر اساس تعداد وام‌های جدید صادر شده دنبال می‌کنند. منشاء وام مسکن به سادگی به شروع یک وام رهنی جدید اشاره دارد. این شاخص ها معمولاً مبلغ دلاری هر وام مسکن را ردیابی نمی کنند.

ریشه های وام مسکن

منشاء وام مسکن بالا معمولاً با مقرون به صرفه بودن خانه و قیمت مناسب خانه مرتبط است. وقتی خانوارها در ایران پول بیشتری کسب می کنند و خانه ها خیلی گران نیستند، افراد بیشتری برای وام مسکن درخواست می کنند. اگر می خواهید به منطقه ای مقرون به صرفه بروید، خرید خانه در منطقه ای با منشاء وام مسکن بالاتر می تواند ایده خوبی باشد.

معوقه وام مسکن

شاخص های معوق وام مسکن ، تعداد خریدارانی را که از پرداخت وام های رهنی خود عقب مانده اند، ردیابی می کند. در معوقات استاندارد، خریدار بیش از 30 روز از وام خود عقب مانده است اما در سلب حق سلب مالکیت نیست. افزایش نرخ های معوق وام مسکن نشانه خوبی برای خریداران یا سرمایه گذاران نیست زیرا نشان می دهد که میانگین درآمد در یک منطقه کاهش می یابد یا قیمت زندگی به طور نامتناسبی با درآمد افزایش می یابد.

همچنین می‌تواند به این معنا باشد که شرکت‌های وام مسکن وام‌های رهنی بیش از حد به خریدارانی که نامزدهای کمتر ایده‌آل برای آن منطقه هستند، صادر می‌کنند. قبل از سرمایه گذاری در این نوع منطقه، مراقب قیمت خانه و شاخص های مقرون به صرفه باشید.

افزایش تقاضای خرید و پیش خرید خانه و آپارتمان

وام مسکن به طور جدی معوق

شاخص‌های معوق جدی وام مسکن تعداد دارندگان وام مسکن را که از پرداخت‌های ماهانه خود بسیار عقب هستند، ردیابی می‌کنند. دارنده وام زمانی که بیش از 90 روز از وام مسکن خود عقب افتاده است “به طور جدی معوق” است. بسیاری از این صاحبان خانه ممکن است در معرض سلب مالکیت و خطر از دست دادن خانه های خود باشند. افزایش درصد دارندگان وام های معوق جدی نشانه بدی برای خریداران است.

 این می تواند به این معنی باشد که زمانی که وام گیرندگان در تهران وام های خود را دریافت کردند، قیمت خانه بسیار بالا بود، یا اینکه اقتصاد محلی ضعیف عمل می کند. این مناطق به احتمال زیاد خانه‌های سلب‌شده بیشتری برای فروش دارند. اگر سرمایه گذار باتجربه ای هستید، ممکن است بخواهید به خرید یک سلب مالکیت مقرون به صرفه تر فکر کنید. به یاد داشته باشید، اکثر این خانه ها در شرایط نامناسبی هستند و قبل از اینکه قابل سکونت باشند نیاز به مقدار زیادی کار دارند.

تغییر در مجموع

تغییر در شاخص کل به تغییر مقدار دلار در بخشی از دارایی املاک و مستغلات که مالکان خانه کنترل می کنند اشاره دارد. یک تغییر مثبت در مجموع به این معنی است که صاحبان خانه دارای حقوق صاحبان سهام هستند. تغییر منفی در مجموع به این معنی است که صاحبان خانه ارزش سهام خود را از دست می دهند.

وام گیرندگان زیر آب

شاخص‌های وام گیرندگان زیر آب تعداد مالکانی را که بیشتر از ارزش خانه‌شان بدهکار هستند، بررسی می‌کند. وام های مسکن زیر آب، وام های مسکنی هستند که ارزش دلاری آنها بالاتر از ارزش ارزیابی شده ملک است. اگر صاحب خانه پرداخت ها را از دست بدهد یا ارزش املاک محلی کاهش یابد، وام رهنی می تواند به زیر آب برود. افزایش تعداد وام های مسکن زیر آب به معنای کاهش قیمت مسکن است.

بازاریابی اصولی املاک و مستغلات در بازار مسکن

نرخ ملی مالکیت خانه

نرخ ملی مالکیت خانه درصد خانوارهایی است که مالک فضای زندگی خود هستند. زمانی که داده‌ها را میانگین می‌کند، همه شهرستان‌های ایران را در نظر می‌گیرد. درصد بالای مالکیت خانه با بازار مسکن که به خوبی تعدیل شده است مرتبط است. وقتی در تهران مسکن مقرون به صرفه باشد و درآمد به صورت محلی متناسب باشد، مالکیت خانه شکوفا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *