Breaking News

فروش پروژه ستین چیتگر با اقساط مناسب به دنیایی از خرید آسان

استفاده از بند خروج قرار داد در معامله خرید خانه و آپارتمان

یک بند خروج چیست و آیا باید آن را لحاظ کنید؟

زمان بندی همه چیز است، به خصوص هنگام خرید خانه در تهران . زمانی که یک خانه را می فروشید و خانه دیگری را می خریدید، موقعیت چالش برانگیزی است، و حتی زمانی که زمان تقریباً عالی است، موارد احتمالی وجود دارد. احتیاطی زمانی است که خریدار پیشنهادی برای خانه ارائه می‌کند اما چند پارامتر دارد که ابتدا باید رعایت شود. یکی از این موارد اقتضایی، بند خروج نامیده می شود که در این مقاله توسط مسکن جوان به طور کامل بررسی شده است.

استفاده از بند خروج قرار داد در معامله خرید خانه و آپارتمان

بند خروج چیست؟

یک بند خروج به فروشندگان خانه در ایران اجازه می دهد حتی پس از پذیرش یک پیشنهاد احتمالی به نمایش و پذیرش پیشنهادات ادامه دهند. بند خروج یک ماده در قرارداد فروش خانه است که به فروشندگان اجازه می‌دهد پیشنهادی را با شرایط احتیاطی بپذیرند، به طور کلی شرایط احتیاطی فروش خانه را بپذیرند ، در حالی که همچنان خانه خود را به امید دریافت پیشنهاد غیرمحتمل نشان می‌دهند. به طور کلی، اگر فروشنده پیشنهاد بهتری دریافت کند، این بند به فروشنده اجازه می‌دهد تا خریدار احتمالی را “بیرون زده” و پیشنهاد دوم را ادامه دهد.

اولین قدم را به سمت وام مسکن مناسب بردارید.

برای توصیه های کارشناسان با نرخ های بهره واقعی و پرداخت ها به صورت آنلاین درخواست دهید.

  • من می خواهم خانه بخرم
  • من می خواهم برای تامین مالی مجدد
  • بند خروج چگونه کار می کند؟

فروشندگانی که در مدت قرارداد احتمالی پیشنهاد غیرمحتوا دریافت می کنند، اولین خریداران را مطلع خواهند کرد. اولین خریداران باید تصمیم بگیرند که آیا فروش را بدون احتیاط ادامه دهند یا از خرید خارج شوند. خریداران معمولاً یک دوره 72 ساعته دارند. بنابراین، فروشندگان باید به سرعت تصمیم بگیرند که کدام پیشنهاد را دریافت خواهند کرد.

احتیاط مورد نظر معمولاً اقتضای فروش خانه است که به خریداران این امکان را می دهد که اگر نتوانند خانه خود را در مدت زمان مشخصی بفروشند، از خرید خانه دوری کنند. اگر خریدار اول دور شود،  پول هنگفت خریدار  برگردانده می شود و فروشنده با خریدار دوم قرارداد جدید و غیر اقتضایی منعقد می کند.

چرا فروشنده یک پیشنهاد احتمالی را با خروج می‌پذیرد؟

فروشندگان در تهران ممکن است جنبه‌های دیگر پیشنهاد خریداران را دوست داشته باشند، مانند پیشنهادی که بالاتر از قیمت درخواستی است، یا یک سپرده پولی بسیار بزرگ. فروشندگان ممکن است یک  پیشنهاد احتمالی  از خریداری که خانه‌اش احتمالاً سریع به فروش می‌رسد، بپذیرند، یا اگر برای فروش خانه‌شان عجله نداشته باشند، ممکن است با پیشنهاد احتمالی موافق باشند.

کارشناسی فنی املاک و مستغلات توسط مشاورین برجسته بازار مسکن

آیا بند های خروج به خریداران آسیب می زند؟

یک بند خروج ضرری به خریداران نمی رساند. بند خروج ممکن است به خریداران کمک کند تا موارد احتمالی خود را بپذیرند زیرا فروشنده ریسک از دست دادن یک معامله بهتر را نمی پذیرد. با این حال، در بازارهای فروشندگان ، شانس یک فروشنده برای پذیرش پیشنهادی با شرایط احتیاطی فروش خانه با یا بدون بند خروج بسیار اندک است و خریدهای احتمالی فروش خانه کمتر به دنبال آن هستند.

آیا خطراتی برای گنجاندن بندهای خروج وجود دارد؟

همیشه خطراتی برای هر معامله ای وجود دارد، اما بندهای خروج خطرات منحصر به فردی دارند. خطر ظاهری این است که خریدار خانه را خریداری نمی کند زیرا آنها را بیرون می کنند. آنها ممکن است با یک پیشنهاد غیر احتمالی یا با قیمت بهتر اخراج شوند. بنابراین، گنجاندن زبان ” حق امتناع ” که به خریداران اجازه می دهد با قیمت بهتر مطابقت داشته باشند، می تواند خریداران را از این خطر محافظت کند.

علاوه بر این، همیشه این خطر وجود دارد که پیشنهاد خریداران همچنان در مورد احتمال تامین مالی برای فروشندگان از بین برود. اگر این اتفاق می افتاد، فروشنده در هر دو پیشنهاد ضرر می کرد و آنها را مجبور می کرد که اموال خود را دوباره فهرست کنند. فروشندگان همچنین این خطر را دارند که خریداران دوم نخواهند منتظر پاسخ در مورد پیشنهاد خود در طول 72 ساعتی باشند که خریداران اول باید تصمیم بگیرند که چگونه می‌خواهند ادامه دهند.

بند های خروج از فروشندگان محافظت می کند و به خریداران کمک می کند

بند های خروج می تواند به خریداران در ایران کمک کند تا پیشنهادی را برای خانه ای ارائه دهند که برای خرید آن به چند روز نیاز دارند. یک بند خروج اغلب به عنوان بخشی از احتمال فروش خانه می آید، به این معنی که خریدار مایل به خرید خانه است و اجازه فروش ملک موجود خود را می دهد. با این حال، اگر یک فروشنده پیشنهاد بهتری دریافت کند، می‌تواند اولین خریدار را «اخراج» کند و همچنان خانه‌اش را بفروشد. این امر فروشندگان را از گیر افتادن در یک پیشنهاد که ممکن است از بین برود محافظت می کند.

رهن و اجاره واحد های آپارتمانی توسط بنگاه های املاک

برای اینکه فروشندگان در تهران از این خطر اجتناب کنند، عاقلانه است که درخواست مهلت ۲۴ ساعته برای اولین خریداران داشته باشند. این مهلت به افرادی که پیشنهاد دوم را ارائه می دهند کمک می کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به یاد داشته باشید، فروشنده می‌تواند پیشنهادی را با شرایط احتمالی نپذیرد یا می‌تواند پیش از پذیرش پیشنهاد، در مورد موارد احتمالی مذاکره کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *