Breaking News

خرید مسکونی هوشمند با پیش‌ فروش باورنکردنی پروژه ستین چیتگر

چگونه نماینده املاک و مستغلات مناسب را پیدا کنید؟

انتخاب مشاور املاک

به محض اینکه آماده انتخاب یک مشاور املاک در تهران هستید، گام بعدی پیدا کردن رابطه ای است که برای شما و نیازهای شما مناسب است. در این مقاله که توسط مسکن جوان آماده شده است نکاتی وجود دارد که به شما در انتخاب یک نماینده قابل اعتماد کمک می کند.

نکته 1: با دوستان و خانواده صحبت کنید

آیا کسی را می شناسید که اخیراً خانه ای را فروخته یا بسته است؟ تبلیغات دهان به دهان یکی از بهترین راه ها برای یافتن یک مشاور املاک خوب است. از استفاده از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارسال درخواست آزاد برای دوستان و اعضای خانواده خود برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با عوامل محلی نترسید. از آنجایی که شما زمان زیادی را با نماینده خود سپری خواهید کرد، ارزش دارد فردی را انتخاب کنید که به خوبی با افرادی که به نظرات آنها اعتماد دارید ارتباط برقرار کند.

چگونه نماینده املاک و مستغلات مناسب را پیدا کنید؟

نکته 2: سوال بپرسید

هنگامی که با یک متخصص املاک و مستغلات در کشور ایران ملاقات می کنید، سوالاتی در مورد منطقه مورد نظر خود بپرسید تا دانش آنها را بسنجید، مانند:

  • میانگین قیمت مسکن از زمانی که نماینده شروع به کار کرده است چگونه تغییر کرده است؟
  • کدام مناطق ایران بیشترین و کمترین میزان جرم و جنایت را دارند؟
  • کدام مناطق راحت ترین دسترسی را به حمل و نقل عمومی دارند؟
  • مدارس این منطقه چگونه است؟

کار با یک مشاور املاک که می تواند چیزهایی در مورد منطقه به شما بیاموزد مفید است، زیرا یکی از دلایل اصلی استخدام یک نماینده، دسترسی به دانش و ارتباطات داخلی آنهاست. همچنین می توانید از یک مشاور املاک بخواهید که شما را به مشتریان قبلی خود راهنمایی کند تا بتوانید از نزدیک در مورد تجربه آنها با آنها صحبت کنید.

اگر یک نماینده از ارائه هر نوع گواهی یا مرجع از مشتریان قبلی امتناع کند، ممکن است نشان دهد که نماینده چیزی برای پنهان کردن دارد یا ممکن است آن منطقه را به همان اندازه که آنها ادعا می کنند نمی داند.

نکته 3: مجوز نماینده خود را بررسی کنید

اکثر ایالت ها مثل تهران نیاز دارند که آژانس های املاک و مستغلات در یک هیئت صدور مجوز ثبت نام کنند که در آن نمایندگان ایالتی می توانند اقدامات انضباطی یا شکایات را ثبت کنند. قبل از اینکه با یک نماینده خاص همکاری کنید، هیئت صدور مجوز املاک و مستغلات را در تهران پیدا کنید و نماینده خود را جستجو کنید. اطمینان حاصل کنید که گواهینامه آنها خوب است، آنها سابقه تمیزی دارند و هیچ گونه اقدام انضباطی معلقی در کارنامه آنها وجود ندارد.

وظایف و ویژگی های یک کارشناس املاک خوب جهت مشاوره خرید و فروش در بازار مسکن

نکته 4: به دنبال انعطاف پذیری باشید

آیا فقط با پیام های متنی ارتباط برقرار می کنید یا ترجیح می دهید مرتباً از طریق تلفن با نماینده خود صحبت کنید؟ آیا ساعات غیر استاندارد کار می کنید و نیاز به یک نماینده برای نشان دادن خانه ها در صبح یا بعد از ظهر دارید؟ آیا شما برای اولین بار خانه خرید می کنید و ترجیح می دهید در انتخاب املاک زیاد دست نگه دارید، یا می خواهید نماینده شما فقط زمانی با شما تماس بگیرد که مطابقت کامل را پیدا کند؟

خط آخر در مورد آنچه که نمایندگان املاک برای امرار معاش انجام می دهند

اکنون که می دانید یک مشاور املاک چه کاری انجام می دهد، می توانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا کار با یک مشاور برای شما مناسب است یا خیر، بگیرید. چه خریدار یا فروشنده باشید، مشاور املاک شما برای کمک و راهنمایی شما در سفر املاک و مستغلات شما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *