Breaking News

فروش پروژه ستین چیتگر با اقساط مناسب به دنیایی از خرید آسان

تعمیر و نگهداری ساختمان چیست و چگونه صورت می گیرد؟

چیزی که شما باید درباره تعمیر ونگهداری بدانید

تعمیر و نگهداری ساختمان ها در تهران بسته به کسب و کار یا سازمان خاص، شامل طیف گسترده ای از وظایف است. این شامل مقدار زیادی کار “پشت صحنه” است تا اطمینان حاصل شود که یک مرکز یا ساختمان برای کاربرانش کاربردی و راحت باقی می ماند.

تعمیر و نگهداری ساختمان چیست و چگونه صورت میگیرد؟

تعمیر و نگهداری ساختمان در تهران شامل تمیز کردن مکان های مشترک، حذف منظم زباله ها و تعمیر وسایل شکسته شده است. این می‌تواند شامل بازرسی، تعمیر و نگهداری سیستم‌های الکتریکی، سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع و سایر خدمات شهری باشد. در برخی موارد، تعمیر و نگهداری ساختمان به ملک در فضای باز نیز گسترش می یابد و شامل مدیریت آبپاش، مراقبت از چمن و مدیریت منظره می شود. این مقاله توسط کارشناسان مسکن جوان آماده شده است.

انواع کارگران تعمیر و نگهداری ساختمان

سرایدار : این افراد در کشور ایران معمولاً نظافت یک ساختمان یا تأسیسات را انجام می دهند. این شامل شستشوی کف، جاروبرقی فرش، تمیز کردن حمام، و شستن پنجره ها و درهای شیشه ای است.

تکنسین تعمیر و نگهداری : این اعضای تیم بازرسی، تعمیر و نگهداری سیستم های ساختمانی از جمله HVAC، برق و آب را انجام می دهند. وظایف معمولاً توسط دستورات کاری تعیین می شوند و کارگران تعمیر و نگهداری به سرپرستانی که بر وظایف آنها نظارت می کنند گزارش می دهند.

سرپرست تعمیر و نگهداری : سرپرستان در تهران تیمی از کارگران تعمیر و نگهداری را برای یک شیفت خاص برنامه ریزی، تعیین و مدیریت می کنند. آنها سفارشات کاری دریافتی و همچنین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را برای اولویت بندی کار بخش تعمیر و نگهداری در روز یا هفته بررسی می کنند. سرپرستان تعمیر و نگهداری همچنین مسائل پرسنلی مانند مصاحبه، استخدام و آموزش کارگران تعمیر و نگهداری را مدیریت می کنند.

نمونه ای از تعمیر و نگهداری ساختمان

یک بخش تعمیر و نگهداری ساختمان، تمام سیستم ها، تعمیرات و وظایف مداوم را انجام می دهد تا یک تأسیسات را هر روز در حال اجرا نگه دارد. اغلب، سایر کارمندان کسب و کار بسیاری از کار تیم تعمیر و نگهداری را بدیهی می دانند. آنها به سادگی انتظار دارند که ساختمان تمیز نگه داشته شود، برف در زمستان برداشته شود، و تهویه مطبوع در گرمای تابستان روشن شود.

وظایف ساکنان آپارتمان برای حفظ و نگهداری ساختمان

مجتمع آپارتمانی در ایران یکی از نمونه های کسب و کاری است که نیازهای متفاوتی دارد. مدیریت مستلزم مراقبت منظم از چمن و منظره از ملک و همچنین تمیز کردن و تعمیر واحدها در هنگام ورود و خروج ساکنان است. ساکنان خود با درخواست تعمیرات لوازم خانگی یا مشکلات کنترل آفات، دستور کار را آغاز می کنند. مناطق مشترک نیز نیاز به تمیز کردن دارند.

سازمان هایی که از تعمیر و نگهداری ساختمان استفاده می کنند

مشاغل : تقریباً هر کسب و کاری در ایران به خدمات تعمیر و نگهداری ساختمان نیاز دارد. سازمان های کوچکتر این مسئولیت ها را تحت عملیات عمومی قرار می دهند و خودشان خدمات را برون سپاری می کنند. کسب و کارهای بزرگتر یک بخش تعمیر و نگهداری داخلی برای مدیریت این نیازها دارند.

مجتمع‌های مسکونی : مجتمع‌های آپارتمانی یا کاندومینیوم تیمی از کارگران تعمیر و نگهداری ساختمان را برای بازرسی، تعمیر و مدیریت تمام نیازهای تعمیر و نگهداری داخلی و خارجی کل مجموعه نگهداری می‌کنند.

دولت : شهرداری‌ها از تیم‌های تعمیر و نگهداری ساختمان استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که ساختمان‌های شهر، دفاتر پست و کتابخانه‌ها در وضعیت مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای مردم هستند.

گواهینامه ها و آموزش تعمیر و نگهداری ساختمان

کارگران می توانند برای افزایش مهارت و پیشرفت شغلی خود برای گواهینامه های مختلف درخواست دهند.

گواهینامه های تعمیر و نگهداری سیستم های ساختمان : ارائه شده توسط BOMI International، یک موسسه مستقل برای مدیریت املاک و تاسیسات، این گواهی برای کسانی که سیستم های ساختمان را نگهداری می کنند توصیه می شود. این گواهینامه موضوعات مدیریت انرژی کارآمد، HVAC، لوله کشی و تصفیه آب را پوشش می دهد.

فرهنگ آپارتمان نشینی احترام به حقوق همسایگان

گواهینامه اپراتور ساختمان : این گواهینامه که از طریق شبکه ای از ارائه دهندگان تایید شده ارائه می شود، آموزش سطح یک و دو را ارائه می دهد. موضوعات تحت پوشش شامل مدیریت انرژی، توزیع برق، مدیریت نقاط کنترل و تهویه مطبوع است.

گواهی HVACR : کارآموزی از طریق سازندگان و پیمانکاران مرتبط و انجمن ملی سازندگان خانه به کارگران تعمیر و نگهداری کمک می کند تا گواهینامه HVACR را دریافت کنند. داوطلبان از نظر دانش خود در مورد گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع و تشعشع آزمایش می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *